Stures gästbok

Kära modellbyggarvän, jag blir glad om du skriver en hälsning i min gästbok. Kom gärna med förslag till förbättringar både vad gäller modellbyggandet och hemsidan. Tackar på förhand.

Flytta/placera pratbubblan på bilden med musen

Skriv text till din pratbubbla

Shape:
 
Skrivet av Nils-Henrik Sikström, den 23. okt, 2018
Hej Sture
Imponerad av din detaljrikedom och att du fångat tillfället i flykten så att säga. Tittar mycket på tåg, både verkliga och modeller från hela Europa. Min sida kan du komma till genom att googla på Nils-Henrik Sikström
E-post:
Skrivet av Per Larsson, den 21. okt, 2018
Hej Sture!
Gillar att titta på dina filmer och se din anläggning, du har i mitt tycke fått till det bra.
Ser fram emot att komma på besök vid tillfälle!

Med vänlig hälsning
Per
E-post:
Skrivet av Anders Larsson, den 16. jul, 2018
Tackar för ditt engagemang, Sture. Jag och mina barn får en massa kunskaper och erfarenhet om järnvägar och bygderna tack vare dig. Tack!
E-post:
Skrivet av Patrick Boväng, den 3. maj, 2018
Hej. Jag blir så glad när jag tittar på dina filmer.. Prylar. Mojänger. Mackaperer och andra vardagliga saker som gjorde livet lite lättare . Tack Sture. Hä ä å känns lit bättre nä man minns.
E-post:
Skrivet av Sture Bylén, den 11. nov, 2017
Hej, Flemming!
Tack för dina vänliga ord om mitt modellbyggande. Nu svaret på din fråga:
- Nej, skulle jag börja om med hobbyn idag skulle jag nog inte välja treräls.
E-post:
Skrivet av Flemming Olsen, den 10. nov, 2017
Hej Sture!
Fremragende og aldeles inspirerende modelbane. Mange gode tips og tricks. Gad vide, om du ville bygge i 3-skinne, hvis du skulle starte forfra i dag?
Skal jeg fremhæve en særlig fin detalje, må det blive den faldefærdige lade. Superb.
Flemming
E-post:
Skrivet av Carl (Ragnar) Alzen, den 22. aug, 2017
Sture,.
Sitter i Phoenix, Arizona och njuter av dina videos och dina historier.
Jag foddes i Krylbo manga ar sedan och hade slakt i Morshyttan.
Just nu (Mandag, 21 Augusti) later jag ett av mina Marklintag rulla pa min lilla anlaggning (Tyskland, 1934...) och tanker tillbaka pa ett langt och omvaxlande liv - och du har vidgat mina vyer och minnen..
TACK!!
E-post:
Skrivet av Peter. Kosterski, den 27. jul, 2017
Hej, Sture
Har just nu läst färdigt din bok och en fin resa fick man uppleva. Trevliga berättelse, intressanta beskrivningar och tips. En riktig konstverk! Kommer säkert läsa om, igen.
Hoppas vi ses igen, ha.ha

Hälsar Peter.K Från Stockholm MMM
E-post:
Skrivet av Bernt Mattsson, den 24. jul, 2017
I maj 1960 var jag kallad till anställnings intervju i Horndalsverken. Jag åkte tåg från Uppsala och fick sitta 2 timmar i Morshyttan i väntan på mötande tåg. Det hade gått fortare att gå från Morshyttan till Horndal.
Jag fick jobbet som ritare och arbetade där 1960-1962. jag och min fru bodde i en
2-rummare i Tyskbo E
E-post:
Skrivet av Göran Roim MATFORS SUNDSVALL, den 2. jun, 2017
Hej Sture. Måste få tacka för alla dina filmer och säja att det är betydligt trevligare med en som kommenterar och berättar om modeller och anläggningar än enbart 'pratlösa' filmer, som förekommer i parti och minut och som förvisso kan vara fina att se, men svåra att få grepp om vad som är vad. Ps. Tack för hjälpen som du klurade fram om di konstiga rören.
E-post:
Skrivet av Peter Westdahl, den 27. mar, 2017
Sture. Tack för allt Ditt engagemang och många fotavtryck i historisk tid, nutid och som blir en del av framtiden. Vi får kunskaper och erfarenheter inte bara om järnvägar och annat utan också hur bygderna utvecklats.

Och till och med om Salerno-olyckan och då särskilt om färdmekaniker Einar Anderssons öden o äventyr. Som tyvärr slutade det ju med som Du forskat o skrivit om hans död efter flygolyckan 1947-11-18 som han överlevde, men sedan dog av sina skador på sjukhuset i Salerno. Man höll på avtransporten av de andra tjugo stupades kistor till avfärd med flyg till Sverige från Neapel tills Anderssons kista högtidligt transporterats til Scala och kunde lastas på lastbilarna med de andra tjugo. Sista färden från Bioshuto till kraschen MInte Carro var man ett gäng kamrater och pax. Sedan höll man ihop även på hemfärden i två DC 3 som startade från Neapels flygplats eskorterade av flera Italienska jaktplan som en hederseskort mot Italienska gränsen. Min far kn Eskil Westdahl, stridsflygare och provflygare stupade också. Men det är delvis en annan historia.
E-post:
Skrivet av Tesa, den 21. mar, 2017
Hej Sture
Vilken fin bok du skrivit!! Rolig och bra text. JA jag läste den faktiskt ;)
Fantastiska och insirerande bilder. Jättekul! Grattis
Ha det gott //Tesa
E-post:
Skrivet av Thorsten Weberup, den 23. dec, 2016
Vi har idag sett på Dina filmer om den fantastiska modelljärnvägen och fått njuta av den intressanta och gemytliga presentationen. Ett stort tack för en trevlig underhållning på lillejulafton.
E-post:
Skrivet av Louise von Bodungen, den 15. dec, 2016
Hej Sture,
Jag kan ingenting om modellbygge utan jag vill tacka dig för de dokumentärer om Salerno olyckan som jag idag sett för första gången. Välgjorda och klokt behandlat ett svårt ämne och jag önskar jag hade kunnat vara med dig på resan till Scala. Dokumentärerna berörde mig djupt.
Jag är dotter till kapten Nils Werner ....
Vänligaste hälsningar,
Louise
E-post:
Skrivet av Erik, den 19. sep, 2016
Hej! Tack för den intressanta visningen av Dina hus och modelljärnväg i torsdags.
E-post:

Senaste kommentarer

21.05 | 08:23

Det är en Fiat 508C, en modell som tillverkades 37 - 39. Modellen ersattes av Fiat 1100 som tillverkades 37 -53 med mindre ändringar. Även Simca 8 var liknande.

...
19.05 | 20:15

Hej Sture
Jag och min kompis sitter och kollar på dina bilder, vi har kommit fram till att det är förmodligen en FIAT 500 TOPOLINO.
Sivert/Sven-Erik

...
26.04 | 22:20

När jag var ung grabb på 50-talet fick jag också veva upp och ner bommarna vid Gustafs station. Ivar Jansson som var stins och hyrde lillstugan i Bullerbacken.

...
07.04 | 08:40

Blir väl att du får dit "Dödsryttaren" på anläggningen.

...