Men vilket utseende skulle jag ge den uppgraderade dörr-förbifarten? Det är förstås lockande att fläska på med en mäktig fackverkskonstruktion men någon sådan bro fanns definitivt inte vid Rossberga-Morshyttan.Nej, Jag valde en helt annan lösning. Jag ville att landskapet så omärkligt som möjligt skulle gå över mellan Lilla Morshyttan och Nya Rossberga och valde därför att göra en urlyftbar landskapssektion. Så här blev den.
Så var det dags för det stora eldprovet: Ställverket.
Tidigare hade jag haft två vita, överdimensionerade ställverk. Ett till Morshyttans station och ett till den fyrspåriga provisoriska uppställningsbangården. Jag beslöt nu att försöka samla allt i en enda, mindre och diskretare, låda. På bilden är den nya lådan färdigsnickrad och hål är borrade för alla kontakter. De gamla ställverken är nedrivna och sladdhärvorna väntar på att bli överförda till den gröna lådan. Här måste jag erkänna att jag för ett tag trodde att jag tagit mig vatten över huvudet....
Tidigare hade jag haft två vita, överdimensionerade ställverk. Ett till Morshyttans station och ett till den fyrspåriga provisoriska uppställningsbangården. Jag beslöt nu att försöka samla allt i en enda, mindre och diskretare, låda. På bilden är den nya lådan färdigsnickrad och hål är borrade för alla kontakter. De gamla ställverken är nedrivna och sladdhärvorna väntar på att bli överförda till den gröna lådan. Här måste jag erkänna att jag för ett tag trodde att jag tagit mig vatten över huvudet....